Söndag med ridning!

Idag har vi ställt om klockan, fram en timme!
Blir skönt för mig att komma hem ''en timme tidigare'' men lite halvjobbigt att kliva upp en timme tidigare! menmen.. En timme närmare våren :D

Jag vaknade kvart över åtta, när Martin & Alvin skulle åka till Hogland.
Blev pigg på nå konstigt vis :S Så då vare lika bra att kliva upp!

Skulle rida halv elva men strax efter nio var jag redo att gå till stallet.
Tänkte att jag kunde göra klart allting innan vi skulle rida!
Jag hann knappt mocka klart 1 box så kom Camilla, hon hade tänkt lika som mig ;)
Aja, 10.20 var vi redan på hästarna och skulle ta oss en tur :)

Colon var till en början ovanligt snäll om man tänker på hur bökig Kingen var..
Kingen har kommit in i någon femårstrots eller nå, han som inte har gjort en fluga förnär förr :)
Han kunde tvärstanna och börja hoppa, bocka & studsa runt.. Colon funderade mest vad han höll på med ;p
På vägen hem när vi skulle trava av uppför en backe, lugnt och fint så blev kingen livrädd för något..
Tvärvänder så Camille flyger av, Colon fick panik och vände han också, jag tappar stigbygeln och flyger av..
Jättemjukt underlag också menar jag..
Jag landade på huvudet/ansiktet, kändes som att slå huvudet i betong!

Tur man har hjälm alltså, annars hade nog jag slagit ihjäl mig ;p Och tur att Camilla landade på ryggen och inte på magen!
Jag tappade självklart luften så medans jag satt på backen så tänkte jag ''vilken jävla tur att jag inte höll mig kvar och ramlade av just där, hade jag lyckats hållt mig kvar så hade jag nog förmodigen ramlat av sen och kanske gjort illa mig mer eftersom Colon fick panik när Kingen stack''..

Kingen och Colon sprang iväg kanske 100 meter, Colon höll på att gå omkull och Kingen förstörde sitt träns..
Dom var så smart att dom sprang inte hemåt, dom sprang åt motsatt håll och när Camilla ropade på dom så kom dom direkt, oskadda :) SKÖNT! Sen fick vi en lång promenad hem eftersom Kingens träns var sönder ;)

Bra med motion!

Nu känner jag att jag behöver vila lite, har nog klara mig från hjärnskakning iaf, hoppas det :) Annars skulle jag ha spytt redan.. Har ju fått hjärnskakning förr då jag ramlat av och nu blev det ju en rejäl smäll just för att underlaget är stenhårt! Vi travade ju liksom vid dikeskanten där det fortfarande var is.. Känner bara av ett litet tryck mot huvudet just nu, inge farligt!

Nu vill jag ha sommar!!! (Inte Colon på bilden..)

Underbara, tokiga djur <3

Kommentarer
Postat av: Carro

Vad roligt att du ville vara med och gissa kön och bf :)

Tack tack :D

2011-03-28 @ 09:56:41
URL: http://norbergcaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0