Fina, bästa, Colon!

I helgen så red jag Colon både lördag & söndag.
I lördags tog vi en mystur förbi pappa och upp i Sörby.
I söndags så tänkte jag ''idag ska han bara lyssna på mig och koppla bort omgivningen'' eftersom han kan bli väldigt fjantig, speciellt när man rider ut själv. Han får lätt panik liksom.
Vi red till Nyvallen och han lyssnade jättebra på hjälperna men han tyckte det var väääldigt jobbigt! Lilla gubben ;)
På vägen hem så fick vi liksom svart på vitt, att det faktiskt fungerade.
Först mötte vi en moped, först tänkte jag att ''det här går åt helvete'' men sen kom jag på mig själv med ''det här ska vi klara'' . Det var när vi skrittade av så jag hade halvlånga tyglar.. Jag tog bara tyglarna, ställde och böjde och moppen åkte förbi utan att det hände något! Det är stort ;) Inte nog med det så 100 meter efter kommer det en fyrhjuling skapligt fort och Colon gick på bara!
Helt otroligt! Han är ju otrolig!! <3 Svettig var han då när vi kom hem ;)

I måndags följde vi med Camilla till ridhuset, det funkar så bra! Det är så roligt att få rida igenom honom, finns såklart mycket att träna på, både hos mig och honom men vi har hela sommren på oss!
Det är så roligt :D Han var dyblöt av svett efter passet, det bara droppade av honom och det blev obehagligt för honom att gå just för att han hade så mkt svett mellan benen ;p Dukiga häst <3

Skulle egenligen rida idag men det blev storm så han får vila.. I helgen väntas 2 ridturer igen, mysigt!

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0